FAQ
Har du en fråga?
Vi är fulla av svar
Har du en fråga gällande en produkt, portalen eller något annat? Våra mest vanligt förekommande frågor och svar hittar du listade nedan.
Produkter
Personalliggaren säger att ett kort är blockerat, vad gör jag?
Hur låser jag tavlan så att inga obehöriga kan logga in innan de blivit inskrivna?
Varför blinkar personalliggaren bara rött?
Den vanligaste anledningen till att personalliggaren bara står och blinkar rött är för att den inte är kopplad till ett specifikt projekt. Läs om hur du ska göra i manualen nedan!
Manual för att koppla personalliggare till projekt
Hur gör jag för att kunna öppna grindar/dörrar med mobilen?
Kundportalen
Hur lägger jag till en ny administratör?
Hur ger jag någon rättigheter?
Det smidigaste är om du läser vår manual över hur du sätter upp rättighetsgrupper nedan. Personen behövs läggas in i projektet. Detta görs lättast via inläsning med personalliggaren, USB-kortläsaren eller från fliken ’Personal’ i kundportalen.
Manual för att sätta upp rättighetsgrupper
Hur kommer jag igång med ett projekt?
Hur kopplar jag mina kortläsare och motorvred till ett projekt?
För att underlätta för dig har vi satt ihop en manual som du hittar nedan. Där får du svar över hur du lättast gör hen här kopplingen.
Manual för att koppla kortläsare och motorvred
Hur avslutar jag ett projekt?
Övriga frågor
Har ni någon app personalen kan använda?
Måste jag betala licens för en hel månad även om jag avslutar projekt innan?
Skulle du avsluta ett projekt 1-3 dagar in på en ny månad så behöver du inte betala för hela den månaden. Startar du 3 dagar innan ny månad så behöver du inte betala för den gångna månaden.
Projektet är avslutat hos Skatteverket, varför fortsätter jag få fakturor?
Varför dyker inte mitt projekt upp i appen?
Hur fungerar drift & licens?
Vart vänder jag mig för att hyra era produkter?
Hjälper ni till med montering och installation?
Varför avslutas inte mitt projekt automatiskt?
Detta har att göra med att ni ska vara säkra på att ni har tillgång till alla produkter under hela projektet. Även om det står ett slutdatum i kundportalen händer det att projekt drar ut på tiden och då riskerar ni att stå där utan möjlighet till korrekt inskrivning.
Vem kontaktar jag för fakturafrågor?
För att komma i kontakt med vår ekonomiavdelning är det enklaste att mejla till ekonomi@entral.se så återkommer vi så snart vi kan.
Hur kontaktar jag er support?
Vår support når du enklast på telefon 0501-590520 alternativt support@entral.se. Supporten är öppen måndag-torsdag 07-16 (lunchstängt 12-13) och fredag 07-12.